2013. július 17., szerda

Ally Carter - Ha megtudnád, hogy szeretlek, meg kellene öljelek

Ally Carter - Ha megtudnád, hogy szeretlek, meg kellene öljelek
Oldalszám: 253
Kiadás éve: 2010
Kiadó: Kelly
Fordította: Stier Ágnes

A tizenöt éves Cammie Morgan, a Kaméleon egy leányiskolába jár, amely merőben különbözik a többitől, ugyanis ez a suli a Kivételes Ifjú Hölgyek Gallagher Akadémiája. Ott a csajok tizennégy nyelven beszélnek, valamint harcművészeteket sajátítanak el. Cammie találkozik egy teljesen hétköznapi sráccal, akibe beleszeret, de a fiú nem tudhat arról, milyen az élete valójában. Cammie kénytelen hazudni neki.

A könyvkritikás blogokon figyeltem fel erre a könyvre, és tulajdonképpen a címe volt az, ami arra ösztökélt, hogy adjak neki egy esélyt. Szerintem nagyon érdekes címe van; egy lány, aki nem mondhatja el a szerelmének az érzéseit, mert akkor meg kell, hogy ölje. Sokat kellett várnom, hogy elolvashassam, és amikor végre a kezemben tarthattam, éreztem, hogy tetszeni fog. Az "érzékelőm" nem csalt.
Először is, még soha nem részesültem olyan olvasásélményben, ahol lányiskoláról van szó. Mindig is idegenkedtem egy kicsit az e fajta suliktól, ahová ugyanolyan neműek járnak, mert úgy nem igazán alakulhatnak ki románcok. (Kivéve, ha valamelyik lány leszbikus.)
Cammie és a két barátnője, Bex és Liz egy új szobatársat kapnak, a gyönyörű, határozott és magabiztos Maceyt, ugyanakkor a Titkos Műveletek óráikat szintén új tanár tartja, a jóképű Joe Solomon. A legelső küldetésükben a lányoknak csődöt kell mondaniuk, Cammie azonban sikeresen teljesíti, de közben összefut egy helyes sráccal, Joshsal. Cammie nem fedheti fel kilétét,ezért hazudik a fiúnak, mint a vízfolyás, és ezt nehezen viseli, mert szerelmes lesz belé.
Nagyon különleges az egész könyv! A borítója, a címe, a téma... Imádtam a stílust, Ally Carternek jó humora van, és a csajok Megfigyelési jelentései is tetszettek. Végig drukkoltam, hogy Cammie és Josh között működjön a dolog, de sajnos hosszú távon nem lehet kettős életet élni... Néhány csók azért elcsattant, azonban nem írták le részletesen (pedig örültem volna neki), és mivel tizenöt-tizenhat év körüli tinikről van szó, szex nem volt benne, de nem is kellett. Ez a regény pont így volt jó, ahogy, a vicces szövegével, az aranyos, szerethető karakterekkel, és az izgalmas kalandokkal. Elképesztően várom, hogy olvashassam a 2. kötetét, aminek Görbüljek meg, ha igazat mondok a címe. Szeretem azt, ha egy könyv rögtön a cím alapján felkelti az ember érdeklődését!

Történet: Izgi, tini romantikával vegyítve, és gazdag humorral fűszerezve!

Fogalmazás: Egy tizenöt éves kamaszcsajszihoz méltó :)

Borító: Illik a sztorihoz, engem megnyert

Szereplők: DeeDee először szúrta a szememet, aztán döbbenten konstatáltam, hogy semmi baj nincs vele, nem csimpaszkodik rá Joshra, és nem féltékenykedik. Mind nagyon aranyosak, szerintem, de akivel képtelen voltam azonosulni, az Dillon.

Kedvenc karakter: Cammie, Macey, DeeDee, Liz, Bex, és Josh is, mert végig olyan cuki volt!

Ami megragadott: a címe és a poénos fogalmazási stílusa

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése