2013. augusztus 19., hétfő

Cassandra Clare: A Végzet Ereklyéi - Hamuváros

Cassandra Clare: A Végzet Ereklyéi - Hamuváros
Oldalszám: 416
Kiadás éve: 2010
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordította: Kamper Gergely

Clary Fray másra sem vágyik, csak hogy végre ismét normális életet élhessen. De vajon mi számít normálisnak, ha valaki démonokat pusztító Árnyvadász, az édesanyja varázslattal előidézett kómában fekszik, és egyszerre vérfarkasok, vámpírok meg tündérek nyüzsögnek körülötte? Clary szívesen töltene több időt legjobb barátjával, Simonnal, csakhogy az Árnyvadászoktól nem szabadulhat - főleg nem jóképű, ámde bosszantó, újonnan megtalált bátyjától, Jace-től. Clary csakis úgy segíthet édesanyján, ha felkutatja a rossz útra tért Árnyvadászt, Valentine-t, aki talán őrült, bizonyosan gonosz, ráadásul az édesapja. Amikor a Végzet Ereklyéi közül a másodikat is ellopják, a félelmetes Inkvizítor Jace-t gyanúsítja. Lehet, hogy a fiú tényleg elárul mindent, amiben hitt, és az apja mellé áll? 

Le vagyok nyűgözve, komolyan mondom. Ez a könyv teljesen az ujja köré csavart, és bevallom, kissé irigykedem Cassandrára, amiért én soha nem fogok olyan elképesztően írni, mint ő. Cassandra az első író, akinek egy icipicit irigylem a fogalmazási stílusát, annyira észveszejtően szuper! 
Nehezen békéltem meg a ténnyel, hogy Jace és Clary testvérek. Nem testvériség jellemzi a kapcsolatukat és az egymás iránti érzelmeiket. A szüleik szépen elcsesztek mindent, és itt nemcsak Valentine, de az édesanyjuk is hibásnak számít! Clarynek szépen gyümölcsözött a viszonya Simonnal, akivel viszont sokkal inkább barátok, mint szerelmesek. Szegény Simon, még mindig azt gondolom, hogy rá is lehetne azt mondani, hogy egy hős, nemcsak Jace-re. Simonnal történt a legtöbb bonyodalom ebben a kötetben, a szívem elfacsarodott, annyira féltettem a srácot. Akadályként szolgál Clarynek és Jace-nek, hogy végre beismerjék, hiába testvérek, akkor is a másiknak vannak teremtve, de nekem Simon az egyik kedvencem. (: A végső történések kialakulásánál Simon közel kétszer került halálközeli állapotba, és én mind a kétszer majdnem elbőgtem magam...
Claryre időnként rohadt dühös voltam. Ő az, akivel baj van, és nem Jace! Egyedül Clary az, aki egyszerűen csak nem elég érett a döntésekhez. Remélem, ez a későbbiekben változni fog.
Nagyon szeretem ebben a regényben azt, hogy a mi Árnyvadászaink mellett jókora szerep jut a vámpíroknak és a vérfarkasoknak is. Raphael kicsit talányos figura, de én csípem, Maia és Luke pedig... belopták magukat nálam, különösen Luke. Luke emlékeztet engem valakire, akit imádok, és éppen ezért vált ő is egy baromi pozitív szereplővé számomra.
A borító  még szebb, mint az előző. A Csontvárosén nyilván Jace látható, ezen pedig a lángoló vörös hajú Clary, szikrázó kék háttérrel, mutatva egy csipetnyit a kedvenc városomból. Gyönyörűre sikeredett! 
A vége, ahol annyi esemény lesz a középpontban, hogy szinte elvesztem a fejem, tökéletes! Tele van izgalommal, feszültséggel, drámával, a szemem pedig néhány apró könnyel. Oké, nem bőgtem fuldokolva, de könnybe lábadtak a szemeim. Féltem, hogy valaki meghal, és bizony többször hittem azt, hogy búcsút inthetek a kedvencemnek. 
Ezzel a könyvével Cassandra nálam száz százalékosan bebizonyította, hogy nem pusztán jól ír, hanem egyenesen fantasztikusan. Ritka, hogy ennyire elnyeri a tetszésemet a fogalmazás, és nincs vele semmi gondom. Hamarosan indul az Üvegváros, kíváncsi vagyok, hogy hőseink miben mesterkednek a 3. kötetben. 

Történet: Kéne valami új szinonimát kitalálni arra, hogy IMÁDOM!

Fogalmazás: Csodálatos, egyedi, irigylésre méltó!

Borító: Fényes, különleges, gyönyörűséges!

Szereplők: Clary még mindig nem oké, Luke-ot viszont megszerettem. Az Inkvizítor pedig... huh, hát, eleinte letéptem volna a fejét, de a végén... na, ja, a vége mindent vitt! Az Inkvizítort felvitte nálam valahová, amit én se vagyok képes elmagyarázni. Valahová, a magasba, ami azt bizonyítja, hogy egy hőssé vált a szememben.

Kedvenc karakter: Alec, Jace, Simon (Alec, Alec, Alec! <3)

Ami megragadott: Természetesen a vége, valamint a zseniális fogalmazás!

Tűkön ülve várom a filmet. :) Fura, de a szereplőket pontosan így képzeltem el, tehát ez a film csak jó lehet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése