2013. szeptember 13., péntek

Rachel Renée Russell - Egy Zizi naplója

Rachel Renée Russell - Egy Zizi naplója
Oldalszám: 288
Kiadás éve: 2012
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordította: Neset Adrienn

Nikki Maxwell nem csak új iskolát, de új életet is akar kezdeni. Itt a remek alkalom, hogy katasztrofális múltját maga mögött hagyva vagány, népszerű és menő csajként újjászülethessen. Csakhogy Nikki az a fajta lány, aki ebédnél magára önti a spagettit, minden csínytevésével lebukik, Halloween-re patkánynak öltözik, és az apja teherautójának tetején egy gigantikus műanyagcsótány ül. Már az első napokban magára haragítja az iskola legnépszerűbb üdvöskéjét, MacKenzie-t, aki aztán ádáz ellensége lesz, és beleszeret a jóképű Brandonba, aki látszólag észre sem veszi. Nikki életében nincsenek unalmas percek, és az élesnyelvű tini most megengedi, hogy belekukkants a naplójába! 

Életem első bíbor pöttyös könyve. Most kérdezhetik tőlem sokan, mi a fenének olvasok én bíbor pöttyös könyvet, amikor már bőven kinőttem belőle? A választ magam se tudom. A könyvtárban oldalogtam, átböngésztem mindent és valamiért kivettem. Végtelen könyv várt rám, én mégis ezt választottam. Nemcsak Nikki a zizi, de én is...
A fura az, hogy a hátuljára rá van írva, hogy tízéves kortól ajánlott. Mivel a Molyon sok felnőtt elolvasta a gyereke után, úgy gondoltam, ez nem annyira gáz. Ezelőtt sosem olvastam semmilyen bíbor pöttyöst, eleinte a létezésükről se tudtam. Aztán később rájöttem, hogy vannak a narancssárga pöttyösek, a bíbor pöttyösek, a vörös pöttyösek és arany pöttyösek. Tizenegy éves koromban rögtön egy tizenhat éves korosztálynak való vörös pöttyössel kezdtem, de mindegy. Zizi...
Az első lapra rikító, fekete betűkkel van odapingálva, hogy "Belenézni tilos! :(". Rögtön átcikázott az agyamon, hogy "sorry, csajszi, belenézek", Ez egy naplóregény, eseményeket jelenít meg, kevéske párbeszéddel, rajzos illusztrációkkal. Kissé képregényes formája van, de annyira mégsem. Mindvégig nagyon emlékeztetett az Életre kelt napló című filmre, amit annak idején szerettem, ám rájöttem, hogy igazából nem pont ugyanolyan.
Ami magát a történetet illeti, nem unalmas, csak túlságosan tipikus. Ilyen regényből ezer meg ezer van, és még kb. százezer lesz, hozzászoktam már, hogy mennyi ilyet olvasok el. Adott egy csajszi, népszerűtlen, a menők tábora folyamatosan megalázza, első szerelem, rengeteg kínos szitu, boldog és szomorú pillanatok, majd természetesen happy end. Két kezemen se tudnám megszámolni, mennyi ilyen könyv volt már nálam. Ezzel nem azt mondom, hogy nem tetszett, mert elszórakoztatott, a szereplők is aranyosak voltak. Ha tizenegy-tizenkét évesen olvastam volna, valószínűleg imádtam volna, de így csak nosztalgiáztam és jókat mosolyogtam rajta.

Történet: 11-12 éves lányoknak kötelező olvasmány!

Fogalmazás: Humoros, egy nyolcadikos csaj stílusának tökéletes!

Borító: Szépen alkották meg a színeket. Ja, és a rajzok szintén remekül sikerültek, minden oldalon!

Szereplők: Kamaszok... :))

Kedvenc karakter: Nikki

Ami megragadott: Szeptember 28-i, szombati bejegyzés (az volt a legviccesebb)

Utóirat: Van több része, de nem biztos, hogy azokat is elolvasom. Attól függ, megtalálom-e őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése