2013. október 7., hétfő

Ally Carter - Görbüljek meg, ha igazat mondok

Ally Carter - Görbüljek meg, ha igazat mondok
Oldalszám: 227
Kiadás éve: 2011
Kiadó: Kelly
Fordította: Stier Ágnes

Végre folytatódik Cammie és az imádnivaló barátnői története a Gallagher kémsuliban! Bevallom, másra számítottam, de ez nem jelenti azt, hogy nem tetszett. Ugyanis sokkal jobb lett, mint az előző rész. Az írónő csak fokozni tudta azt a pazar hangulatot, amit korábban megteremtett, és ez csupa jót tett a könyvnek.
Mindenesetre nem hittem volna, hogy Josh tudatmódosító teát kap. Ez egyértelműen azt tükrözte, hogy közte és Cammie közt vége a dolognak, ennek pedig nem örültem. Szerettem Josht, aranyos srác volt, aki kirángatta egy kicsit az őrült mókuskerékből Cammie-t. Ebben a részben azonban új szereplő érkezett, mégpedig Zachary Goode. Hogy ki is ő?
Az ötlet, miszerint létezik egy külön fiúknak kialakított kémiskola Csipkebokor néven, elképesztő! Emlékszem, hogy bánkódtam is, mert így nem jöhetnek létre tini románcok a iskolában. Körülbelül annyira meglepődtem, mint a csajok. Azon meg főleg, hogy a fiúk átruccantak hozzájuk afféle csereprogramra.
Akárcsak az előző kötetnek, ennek is rendkívül találó a címe. Ugye a "görbüljek meg" kifejezés egy esküfajta: "Így görbüljek meg." A hazugságra vonatkozik, ezért is érdekes, hogy Cammie miért az igazságra célozhat vele.
Eleinte Zack szörnyen irritált engem. Irritált a stílusa, hogy nem képes Cammie-t a rendes keresztnevén szólítani, meg úgy általánosságában az egész lénye. Sajnáltam, hogy Josh nem sokat szerepelt, de elég hamar elfeledkeztem róla Zach jelenlétében. Ha belegondolunk, ez a fiús csereprogram talán nem akkora durranás, de ha mélyebbre ásunk a lányok eddigi éveit illetően, megértjük. Hiszen csak lányok voltak, elzárva a fiúktól, nem ismerték a másik nem gondolkodását, legfeljebb a filmekből, könyvekből, magazinokból. Imádom, hogy a felnőttek igazi felnőttek, a céljuk, hogy a gyerekeik és tanítványaik ráleljenek a kölcsönös bizalomra egymás iránt, ami végül be is következett.
A melltartós sztori az egyik legmulatságosabb, valódi tini probléma. Velem is volt már hasonló, és csak akkor olyan hatalmas ördöngösség, ha éppen átéljük. Baromi para...
Zach karakterével szerencsére sikerült megtalálnom a közös hangot. Az írónő "szült" egy olyan típusú szereplőt, aki sokfajta érzelmet és reakciót vált ki az olvasóból, ez pedig óriási dicséret! Arrogáns, de törődő. Imádom az ilyen furcsa srácokat! <3
Josh is benne volt pár fejezetben, de a közelébe se ment Cammie-nek. Viszont le kellett volna zajlania egy rövidke DeeDee-Cammie csevejnek, hogy kiderüljön, mi is ez a kapcsolat DeeDee és Josh közt. Szerintem tuti nincsenek együtt, DeeDee inkább egy aranyos hugicaként illik Joshhoz, mint barátnőként.
Spoiler veszély!A végén egyébként sejtettem, hogy a mizéria csak vizsga, semmi komoly, de így is izgalmasra sikeredett. A következő részekben lehetne valami extra rejtély, aminél nemcsak vizsga lesz, hanem veszélyes küldetés. Spoiler vége! Mivel a lányok kémsuliba járnak, ahol odaadóan védelmezik őket, teljesen megértem, ha nem keverednek komolyabb kalamajkába, de azért mégis... meglátjuk. (:

Történet: Nagyon tetszett!

Fogalmazás: Bővelkedett humorban, imádom!

Borító: Jól áll neki a sötét mohazöld szín.

Kedvenc karakter: Zach, Cammie, Macey

Ami megragadott: A diákok változása, a gondolkodásmódjuk, érettségük fejlődése. Megtanultak bízni a másikban, és ez gyönyörű előrelépés! Ja, és persze a cím. (: Az mindig megragad ennél a sorozatnál.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése