2013. november 22., péntek

Cassandra Clare: A Végzet Ereklyéi - Elveszett lelkek városa

Cassandra Clare - City of Lost Souls
Oldalszám: 510
Kiadás éve: 2012
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordította: Kamper Gergely

Elhatároztam, hogy ledőlök egy kicsit relaxálni, amíg le nem nyugszanak az őrjöngve tomboló kedélyek. Ám aztán ismét elolvastam a számomra kedvenc, nagyon FORRÓ jeleneteket, amelyeknek sikerült újra az őrületbe kergetniük. Nem elég, hogy iszonyatosan feszült napom van, ez a könyv csak rátett még egy lapáttal.
Igen, tudom, hogy az Elveszett lelkek városában bizony előfordultak hibák, de én képtelen vagyok rosszat írni róla ezek után. Teljes mértékben romlott és jött rendbe minden a végén, szóval egyfajta ingázós szerep keletkezett bennem. Egyszer errefelé, másszor meg arrafelé hajlok, és fogalmam sincs, hol kötök ki. 

Cassandra Clare eddig az összes könyvével elért nálam valami teátrális reakciót (asztalcsapkodás, könyvdobálás, paplanütögetés, vérszemet kapó, őrült tekintet, stb.), és a mostani sem kivétel ez alól. Konkrétan majdnem elkéstem miatta a suliból, ugyanis abba a hibába estem, hogy reggel a készülődés előtt olvasgattam a végén járó fejezeteket.
Az Elveszett lelkek városa sok mindenre épül. Egy újabb rejtélyre, amit hőseinknek meg kell oldani, a párosokra és Jonathan Christopher Morgensternre, azaz Sebastianra. Ha jobban átgondolom az egészet, tulajdonképpen ő kergetett leginkább az őrületbe. Azt hittem, nem fogom kedvelni és nem értettem, mi ez az ugrabugrálás körülötte. Hát ez! Köszöntem, betolakszom én is a Sebastian fanok táborába!
Eltartott egy ideig, mire végeztem a könyvvel, ugyanis a suli beleavatkozott az olvasós programjaimba. Kíváncsi voltam, mivel rukkol elő Cassie. Nos, ne legyetek azok, mert a mondás szerint hamar megöregedtek! Volt benne igazság, később húsz évet öregedtem, annyira tudni akartam, mi a fene lesz a végén. 

Várható volt, hogy előbb utóbb találnak megoldást a problémára, de álmomban se mertem volna elképzelni, hogy Clary leválik a csapattól és egyedül, csakis magára számíthatva eltölt egy hosszabb időt Jace-szel és a bátyjával. Úristen! A friss Clace jelenetek még hagyján, de Sebastian mégis mi a fészkes francot képzel magáról? Elég volt tennie egy aprócska megjegyzést, máris nagyokat sóhajtoztam tőle. Éppen a barátnőmmel beszélgettem a neten, és hirtelen önmagamból kikelve ecseteltem, mennyire imádom Clary bátyját. Számomra megmagyarázhatatlan, hogyan sikerült így belehabarodnom, de valami vonzott felé, mint a mágnes. 

Simon és Isabelle kettősével új taggal gyarapodott a kedvenc párosaim listája. Rengeteg vibráló jelenettel gazdagodhattunk általuk, szinte szárnyaltam olvasás közben.
Magnus és Alec ugyanolyan édesek, mint mindig is voltak, azonban nem tökéletesen felhőtlenek. Jelenleg például tippem sincs, mi lesz velük, és ha Cassie szét merészeli szedni őket, képzeletbeli monoklikat varázsolok a szemei alá! És azok fájni fognak! :D
Érdekes, de ez az egyetlen olyan rész a TMI sorozatból, ahol kifejezetten kedveltem Claryt. Az előzőekben se volt komolyabb bajom vele, de valamiért sosem nőtt igazán a szívemhez. Jót tett, hogy ebben a veszélyes környezetben megváltozott, óvatosabb, erősebb, lobbanékonyabb és szerintem kissé paranoiásabb is lett. Én biztos az lennék.
Jace-ről nem nyilatkozhatok sokat. Össze volt kötve Sebastiannal, és kettejük közül most inkább Sebastianon volt a hangsúly, ő vitte nálam a prímet.
Clary és Jace jeleneteinél akadt kettő olyan is, hogy átsuhant az agyamon, hogy a kapcsolatuk fordulóponthoz érkezett. De NEEEM, persze muszáj volt elszaródnia a dolgoknak, mindig közbevágott valami. A hajamat tudnám tépni, ha ez eszembe jut. Akkor meg egyenesen levetném magam az emeletről, ha arra gondolok, mi történt Claryvel és Sebastiannal a végén. A párbeszéd Sebastianhoz tartozó részei egyenesen felkaptak és lángokra helyeztek. Égett az összes ép porcikám, indulnom kellett volna a suliba, de legszívesebben úgy lépkedtem volna végig a járdán, hogy egy vaskos regénnyel takarom el az arcom, a betűkön kívül nem látok semmit, és a nép hülyének néz. Valahogy kibírtam a kevésbé szörnyű tanórákat, hazajöttem és kiolvastam.
A beszámolómból nyilván a heves érzelmek és a türelmetlenség tükröződik, de ez annyira hidegen hagy jelen pillanatban. Nem tudom másra fókuszálni az agyamat, mint Sebastianra, az én drága Sebastianomra. Lehet, sőt ezerötszáz százalékig biztos, hogy egy gonosz, önző pszichopata, és ráadásul nem is normálisan működik a gondolkodásmódja. De lehetetlenség utálni őt… Nem garantálhatom, hogy lesz valaha még egy ilyen karakter a sorozatban, aki iránt megfogalmazhatatlan indulatokat, vágyakat táplálok.
Cassie, tüstént írd meg a következő részt, különben tövig rágom a körmömet, kiköpöm, beteszem őket egy borítékba és a Te postaládádban landolnak! :D

Történet: Wow!

Borító: Tökéletes!

Fogalmazás: Gördülékeny, bár a Hamuvárosnál jobban elbűvölt.

Kedvenc karakter: Sebastian (<3 <3 <3), Magnus, Jace

Ami megragadott: Ki más, ha nem Sebastian? (:


1 megjegyzés: