2014. február 21., péntek

Jane Green - Mr. Talány

A Könyvmoly Párbajra elolvasott 6. könyvem: Jane Green – Mr. Talány
Oldalszám: 392
Kiadás éve: 2010
Kiadó: Trivium
Fordította: Leyrer Ginda

Jane Green-től az első könyvem a Férfiak városa volt, ami életem egyig legelragadóbb csajos története. Van még pár könyvem tőle, és a Könyvmoly Párbajos listámra is felbiggyesztettem egyet. A regény elején a kíváncsiság vezérelt, és bevallom, a Férfiak városa után nagy elvárásaim voltak.
Libby Mason, a huszonhét éves nő szépen építgeti karrierjét és az életét. Csupa remek ismerőssel van körülvéve, köztük a legjobb barátnőjével, Jules-el és annak férjével, Jamie-vel. Libbynek azonban hiányzik valami, ez pedig természetesen a szerelem. A lány megelégeli azt, hogy a pasik egy kis idő együttlét után kidobják őt, és eltökéli, hogy ezúttal kizárólag szexuális kapcsolatot fog létesíteni. Megismerkedik Nickkel, aki elképesztően helyes, gyönyörűen kékek a szemei, csakhogy a körülmények nála nem valami fényesek. A szex viszont isteni vele, és később Libby már egyre inkább látni szeretné, mellette akar lenni.
A másik férfi Ed, aki Nickkel ellentétben London befektetési bankárja és dúsgazdag. Hatalmas palotája van, csodálatos Porsche-ja, rengeteg pénze. A bajusza azonban szörnyen kiábrándító. Libby elképzelése a pasikkal kapcsolatban korántsem úgy alakul, ahogy azt az elején eltervezte, és hoppá: kész is a kalamajka!
Mi van a középpontban? A pasik és a szerelem, de itt nem olyan szikrázó, lélegzetvisszafojtós hangulatra gondolok, hanem inkább a harmincadik életévhez közeledő szingli nők napjaira. Minden könyvnél így van szerintem, hogy csak akkor lehet szeretni a szerelmi szálat, ha jól írták meg. Nem hinném, hogy ennél a könyvnél bármi baj lenne a kidolgozással. Kedvelem Jane Green stílusát, humoros és rendkívül szórakoztató. Komoly feszültség nincs, még a kínosabb helyzeteknél is jókat somolyogtam. (:
Libby életrevaló, intelligens, elszánt nő. Tetszett, hogy az ő szemszögének köszönhetően sugárzik a karakterből a magabiztosság! Barátnője, Jules szintén a szívemhez nőtt, mindig is csíptem az ilyen megértő, szeretetreméltó, őszinte barátnőtípusokat! Libby egyébként egy ízig-vérig kaméleon-nő, amit hamar észrevettem. Ez azt jelenti, hogy mások stílusához, viselkedéséhez alkalmazkodik. Gondolok itt most arra, hogy amikor Nickkel volt együtt laza cuccokban járt, Ednél viszont elegáns nadrágkosztümöket hordott. Engem igazából nem zavart a kaméleon-tulajdonsága, mivel az egyik nevettető eleme volt a könyvnek.
Nick. Ó, én imádtam a srácot! Vicces, kedves és írással foglalkozik. Kiadókat keresgél, hátha valamelyiknél sikerrel jár. Szurkoltam neki ez ügyben, valamint azért is, hogy összeszedje magát, és működjön a dolog közte és Libby közt. Sajnos semmi sem olyan egyszerű, mint azt gondolnánk… Nick is a szívem csücske lett, imádom azokat a srácokat, akik írnak! *.*
Eddel nem szimpatizáltam. Őszintén… kit érdekelnek a befektetési bankár sztorijai meg a nevetséges francia kiejtése? Amíg Libby mellette szenvedett, annak a szerencsétlen pasasnak még csak humora sem volt. Idegesíteni szokott, ha valaki nem tud kacagást csalni a torkomba, pláne hogy a mostani sztárokat sem ismeri. Oké, az utóbbi megbocsátható, de a humortalansággal vegyítve abszolút nem. Ez a modernkor, kérem szépen!
Akit nagyon bírtam, ő Libby anyja. :D Folyton röhögtem rajta, a lelkességén, a lepcsességén és a túlbuzgóságán. Jók az ilyen karakterek a könyvben, csak a való életben nem szívesen találkoznék velük. Baromi kellemetlen lenne.
Tetszett a Mr. Talány, és már készülőben van a következő könyvem Jane Green-től. Nem tudom, mikorra várható, de készülődik.

Történet: Szuper!

Fogalmazás: Gördülékeny, humoros.

Borító: Na, ez viszont nem jött be! Hanyag ábrázolás a szereplőkről, ennél színesebbet, eredetibbet is tervezhettek volna!

Kedvenc karakter: Libby, Nick, Jules, Libby anyja

Ami megragadott: A könyv humora, lendületessége. (:

 Libby és Nick (:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése