2014. február 27., csütörtök

Ruta Sepetys - Kalitkába zárt álmok

Ruta Sepetys - Kalitkába zárt álmok
Oldalszám: 352
Kiadás éve: 2013
Kiadó: Maxim
Fordította: Szűr-Szabó Katalin

1950-et írunk, és miközben New Orleans francia negyedében titkok fortyognak, a tizenhét éves Josie Moraine csendben szövögeti álmait. A helyiek között csak a bordélyban dolgozó prostituált anyjáról ismert Josie többet szeretne kicsikarni az életből, mint amit New Orleans kínálhat. Tervet kovácsol hát, hogy maga mögött hagyhassa a várost, de a negyedben történt rejtélyes haláleset olyan nyomozásba sodorja, ami próbára teszi az anyja, a lelkiismerete és a Conti Street rideg madámja, Willie Woodley iránti hűségét.
Ruta Sepetys magával ragadó jellemeket teremt, akárcsak a világon mindenütt nagy sikert aratott Árnyalatnyi remény című első regényében. A gazdag cselekményben titkok és hazugságok hálója szövődik, és a kísértő emlékeztető, hogy döntéseink sorsunkat alakítják.

Amint megpillantottam a borítót és leolvastam róla a címet, azonnal eldöntöttem, hogy ez lesz életem első dream válogatás könyve. Megkaptam szülinapomra, és már akkor simogattam a gyönyörű, mohazöld borítót, ízlelgettem a remek címet, majd félretettem a polcomra. Ennek oka volt, és jól tettem, hogy csak most vettem elő.
Amióta beindult a The Originals, imádom New Orleanst. Mivel maga a sorozat is nagyon közel áll hozzám, a szereplőkről ne is beszéljünk, még inkább fellelkesültem a Kalitkába zárt álmok iránt.

A legelső mondat után valami belehasított a szívembe. Tudtam, hogy sok helyen fájni fog, hogy átérzem Josie helyzetét, és tényleg így volt.
Josie rendkívül szimpatikus, példamutató lány. Ilyen főhősökre lenne szükség minden könyvnél. 
Josie-t számtalan kudarc érte élete során, pláne a vége felé, viszont nem nyavalygott, nem hagyta el magát.
Az anyjáról sajnos nem lehet ugyanezt elmondani. Ritkán került nálam terítékre ilyen szörnyűséges szülő, vagy ha mégis, a végére belátta a hibáit és bocsánatot kért a gyerekétől, de itt… Josie anyja egész egyszerűen borzalmas, szavakba nem is tudom önteni, mennyire.
Kokszos az egyik kedvenc karakterem, megmosolyogtatott az önzetlen barátsága Josie-val. Manapság ritka az ennyire hűséges barát.
Akit kiemelnék, ő Willie. Vegyes érzések kavarognak bennem, ha ő jut eszembe Afféle „anyád helyett anyád vagyok” feelingje volt a nőnek, és később rájöttem, nem véletlenül ő Francia Negyed oszlopos lakója. Minden emberrel egy kemény, goromba asszonyként viselkedett, miközben persze tudtuk, hogy valójában mekkora szíve van. Ódákat zenghetnék még Willie-ről, de sajnos elspoilerezném a bejegyzést, szóval csak annyit fűznék hozzá: óriási respect neki!
Imádtam, hogy izgalmas, pörgős és sok a pozitív szereplő. Egyetlen bajom az a történettel, hogy rövidnek gondoltam. Furcsa, hiszen több mint 300 oldal, mégis egy icipicit kuszának éreztem. Talán hiányzott belőle Jesse, hogy az írónő nem hozta össze őt és Josie-t. Tisztában vagyok vele, hogy nincs szükség minden könyvben a szerelemre, de Josie és Jesse közt akkor is pislákolt valami. Én azt sajnáltam, hogy ez az apró fény nem lobbant hirtelen lángra. :D Viszont ettől eltekintve, nagyon tetszett, és örülök, hogy a Kalitkába zárt álmok volt életem első dream válogatás könyve.

Történet: Zabálnivalóan izgalmas! New Orleans megadja az alaphangulatot, ez is közrejátszik abban, hogy milyen fantasztikus. Egyszer elmegyek oda nyaralni (:

Fogalmazás: Szép, gördülékeny.

Borító: Eddigi olvasmányaim egyik legmegkapóbb borítója.

Kedvenc karakter: Josie, Willie, Kokszos, Jesse

Ami megragadott: Sok minden. New Orleans, Josie kitartása, Willie karaktere, valamint a klasszikusokra tett utalások. 

 Josie életét, és a mi életünket is remekül szemlélteti ez a kép.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése