2014. február 9., vasárnap

Spirit Bliss - Démoni érintés 1. A múlt árnyai

Spirit Bliss – Démoni érintés 1. A múlt árnyai
Oldalszám: 480
Kiadás éve: 2012
Kiadó: Könyvmolyképző

A Nap fénye elhalványult,
a Földre örök sötétség borult,
a korábban mítosznak hitt démonok pedig előbújtak rejtekhelyeikről.
Minden vámpírok atyja, Véreskezű Casimir irányításával a vérszívók átvették az uralmat a világunk felett. Az emberek többségére azonnali halál várt, akik életben maradtak, azok vagy a vámpírokat szolgálják, vagy űzött vadként élnek a csatornákban.
Az emberi lázadók vezetője őrült tervet eszelt ki. Hogy megmentse a világot, hosszú évek munkája során feltalált egy időgépet. A küldetés célja: visszautazni a középkorba, felkutatni Véreskezű Casimirt, mielőtt vámpírrá változott volna, és még emberként végezni vele.
A végzetnek köszönhetően Katherine Glanville lesz a szerencsétlen kiválasztott. Visszaküldik őt a múltba, ahol férfiruhája és furcsa viselkedése miatt azonnal el is könyvelik boszorkánynak. Csak a véletlenen múlik, hogy megmenekül végül, mivel összekeverik Casimir úrfi sosem látott unokahúgával, Roderica Galahaddel.
A feladat végrehajtása innentől egyszerűnek tűnik, csak kettesben kell maradnia a férfival, hogy egy óvatlan pillanatban megölhesse. De mi van, ha az emberi Casimir kedves, önfeláldozó és jó lélek? Ha a valódi gonosz egy az egyházon belül működő szekta, a Vérző Rózsa Rend? Vagy ez csak a látszat? Katherine-nek rá kell jönnie, hogy egy ember életét elvenni még a jövő ismeretében sem olyan egyszerű, mint azt gondolta…
Izgalom, fordulatok, titkok és szerelem… A démon érintése téged is megborzongat!

A Vámpírnaplókon kívül mostanában nem igazán akadt a kezembe vámpíros könyv, ráadásul Spirit Bliss regényei közül nem számítottam rá, hogy A múlt árnyai lesz az első, de végül így alakult. Kíváncsian álltam hozzá, hogy vajon Spirit Bliss vajon mivel kápráztat el, hiszen az eddigi magyar írónőink olvasmányainál mindig volt valami szuper élményem.

Manapság sok a vámpíros könyv, amióta berobbant a Twilight. Tudom, nem jó dolog, de ha egy ilyen könyvet kaparintunk meg, automatikusan hasonlóságok után vadászunk, már-már megszállottan, mert meg akarunk győződni róla, hogy nem koppintás. Ha olvasás közben elhúzzuk a szánkat, az nem jó jel, viszont ha megkönnyebbülten lélegzünk fel, biztosan tetszeni fog a könyv. Itt az utóbbiról volt szó, ráadásul a vámpír téma csak ürügy a későbbi bonyodalmak keletkezésére, mellette rengeteg érdekes, izgalmas esemény bontakozik ki. Persze, miután beindul minden, ismét rátérünk, de akkor már nem fenyegeti a regényt koppintás- vagy sablonveszély. És ezt én imádom!
A könyvnek több fontos szála van, melyek a későbbiek során alaposan összegubancolódnak, kezdve az időutazástól, folytatva a romantikus szállal, majd a vámpírokig jutva.

Főhősünk, Katie nem éppen alkalmas a fülszövegben leírt nehéz feladatra, meg kell hagyni, elég sokat ügyetlenkedett, ez pedig tetszett nekem. Jó az, ha nem csinál mindent tökéletesen, inkább kövessen el hibákat, hiszen attól lesz izgalmas és még vicces is az egész! 
Bírtam Katie-t, bár megjegyzem, szólíthatnák Katherine-nek, mint Payton, de sajnos általában mindenki máshogy hívja, Casimirék Rodericának vagy Ricának az álneve és álkiléte miatt, Hale Katie-nek, Payton meg ugye Katherine-nek, szóval már nem is tudom, melyik becenevén emlegessem. Személyes kedvencem a Rica és a Katherine, azonban meglestem az írónő facebook oldalát, ahol ő Katie-ként nyilatkozott róla, tehát a továbbiakban én is így teszek. 
Casimir végig fura volt nekem, talán azért, mert nem rajongok a jófiú típusért. Később igyekeztem megkedvelni, és nem tudom, mennyire sikerült, de muszáj elárulnom, imádtam a forróbb jeleneteit Katie-vel. 
A többi szereplővel nincsenek problémáim, Keith aranyos, a szolgálók is, Perlina viszont egy óriási meglepetés volt számomra! Konkrétan egy mérlegben ült, amelybe az írónőnk taszította, és csak ingázott-ingázott, de sose lehetett rájönni, melyik oldalon áll meg a mérleg. Hale-t utáltam, és nemcsak a csattanó után, hanem jóval előtte is. Ellenszenv, kétszínűség és SzJG Arnold feelig áradt belőle, így ő akár szülhet a későbbiekben hármas ikreket, szerintem akkor se fogok mást érezni iránta.
Akit pedig az első mondatától az utolsóig imádtam, ő Payton! Először is egyfolytában röhögtem rajta, a folytonos morgolódásán és káromkodásain, de a humort félretéve Payton nemcsak bajtárs, hanem egy őszinte, önzetlen, védelmező barátja Katie-nek. Még magát Katie-t is meghökkenti néha a viselkedése.  
Bevallom, nem számítottam függővégre, ennek ellenére olyan arculcsapás ért, hogy azonnal kértem a folytatást. Köszönet illeti Spirit Blisst, hogy ilyen szuper világot alkotott, és drága barátnőmet, Laurát, amiért kölcsönadta az első és most a második részt is! (:

Történet: Nagyon tetszett, izgalmas, fordulatokban gazdag volt, és Paytonnek meg Katie ügyetlenkedésének hála a humor sem maradt el! (: Szeretem a tiltott szerelem témának bármilyen kidolgozását, csak legyen az olyan, mint amiket az előbb lepötyögtem.

Fogalmazás: Pörgős, gördülékeny, ami hamar az ember szívéhez nő.

Borító: Szép lett, főleg a maszkokat szeretem rajta.

Kedvenc karakter: Payton, Katie

Ami megragadott: Hát, úgy minden. (:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése