2014. május 31., szombat

David Safier - Jézus szeret engem

David Safier - Jézus szeret engem
Oldalszám: 350
Kiadás éve: 2010
Kiadó: Ulpius-ház
Fordította: Kosztolánczi Krisztina

Marie csinos, kedves lány. Egyetlen hibája van csak: mindig rossz férfiba szeret bele, és erre mindig későn döbben rá. Mint legutoljára is, amikor csak az oltár előtt kap észbe és mond nemet vőlegényének. A botrány persze nem marad el, a megszégyenített Sven bosszút esküszik, Marie pedig kénytelen visszaköltözni a szülői házba. Ahol a tetőhöz hasonlóan az ott lakók élete is sürgős felújításra szorulna. Hamarosan meg is jelenik egy ács, aki nemcsak jóképű és vonzó, hanem megértő és önzetlen is. Marie úgy érzi, végre megtalálta álmai pasiját. De boldogsága ezúttal sem tart sokáig: a karizmatikus idegen azt állítja magáról, hogy ő Jézus, aki azért jött vissza, hogy megvívja végső csatáját a Gonosszal.
Egy futóbolonddal hozta össze a balsorsa, netán egy szélhámossal? Vagy Isten fia valóban újra leszállt a földre, hogy ha nem is az egész emberiséget, de legalább Mariét megváltsa, és boldoggá tegye?

Ha tudtam volna, hogy ennyire jó ez a könyv, nem várok három évet, hogy elolvassam. Régebben kaptam karácsonyra az apai nagyanyámtól, aki nagyon vallásos. Attól tartottam, hogy vallási prédikációk lesznek benne, mindenféle hittel kapcsolatos monológ. Soha többé nem szabad előítéletesnek lennem egy könyvvel, különben talán lelkiismeret furdalásom lesz!
Marie hasonlít rám, úgyhogy egy csapásra megtaláltam vele a közös hangot. :D Mindketten hiszünk Istenben, vagy legalábbis reméljük, hogy van Isten, mert nem tudjuk nélküle elképzelni a világot. Ugyanakkor mindketten teljesen hétköznapi embernek gondoljuk Jézust.
Ha a nagymamám ismerte volna a sztorit, nem vagyok biztos abban, hogy ezt adta volna ajándékba. A történet és a karakterek megtestesítették mindazt, amit imádok egy könyvben! Eszembe jutott A mennyország várhat és a Ghost, mert azokon nevettem ilyen felszabadultam, azok szórakoztattak így el. Volt benne egy csipetnyi káromkodás is, de a nagymamám még a legenyhébb szitkozódásokat sem tolerálja.
Marie-n akkorákat vihogtam, hogy anya is megkérdezte, mi bajom van. :D Az a csaj egyszerűen fantasztikus, olyan bájos kis humorral rendelkezik, hogy képtelenség haragudni rá.
Jézus… Joshua… Hááát, szégyellem beismerni, de Marie helyében az én fejemet is könnyen elcsavarta volna. xD Imádtam a tudatlanságát, amit a számára ismeretlen világ iránt tanúsított (picit Kale-es volt, mit ne mondjak :D), főleg a push-up + tanga részen röhögtem. :DD Ééés annyira aranyos, önzetlen, szeretetreméltó, hogy totál elolvadtam tőle. Majdnem hozzátettem, hogy tökéletes, de Jézus nem volt tökéletes. Én hiszek Jézusban, abban viszont erősen kételkedem, hogy csodákat hajtott végre és föltámadt. Szerintem ő ugyanolyan ember volt, mint mi. Esendő. A Jézus Krisztus Szupersztár musical kitűnően szemlélteti ezt!
Majdnem mindegyik szereplőt kedveltem, azonban kiemelkedik Marie, Jézus, Gabriel, Kata és Michi. :)) A család is megmosolyogtatott: hétköznapiak kicsit felturbózva némi őrülettel. :D Gabrielen pedig jókat lehetett röhögni, gondolok itt a Silviával való viszonyára, vagy a Marie-hoz intézett beszólásaira.
Az egyetlen, amit furcsállok, hogy a könyv Jézus emberi oldalát akarta megmutatni, mégis akadt néhány természetfeletti elem. De nem baj, ettől eltekintve elképesztő történet! Rengeteget nevettem, időnként elszontyolodtam és még izgalmat is nyújtott! Köszönöm az élményt!

Történet: Fenomenális!

Fogalmazás: Gördülékeny, olvasmányos.

Borító: Szép, de nem az igazi...

Kedvenc karakter: Marie, Jézus, Gabriel

Ami megragadott: A humor, a történet, Marie és Jézus kapcsolata!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése