2014. május 15., csütörtök

Jodi Picoult - Elrabolt az apám

Jodi Picoult - Elrabolt az apám
Oldalszám: 366
Kiadás éve: 2011
Kiadó: Athenaeum
Fordította: Kocsis Anikó

Miután elolvastam az első Jodi Picoult könyvemet, a Törékenyt, lázasan érdeklődtem a további regényei iránt. Nagyon sokat befaltam azóta, most pedig jött az Elrabolt az apám, amire a legkíváncsibb voltam. Talán a címe miatt, noha bele se pillantottam a fülszövegbe. Teljesen mást képzeltem el, amikor belelendültem a történetbe: erőszakos apát, szörnyű körülmények közt nevelkedő kislányt. Ehelyett kaptam egy olyan apát, akiről bármelyik más szülő példát vehetne, mellette pedig egy határozott, kedélyes, felnőtt lányt, aki már anyuka. Nem erre számítottam. Nem mintha csalódott lennék, hiszen tetszett. Csak hát…
Hasonlított az előzőekre abban, hogy titkokkal övezett, kiszámíthatatlan bűncselekménynek minősülő tett a lényeg. Mégis merőben különbözött. Nem is tudom, mire helyezte jobban a hangsúlyt az írónő? A gyerek-szülő kapcsolatok szemléltetésére? A szerelmi háromszögre? A börtön hangulatára? Felelek a saját kérdésemre: a szereplők érzelmeire. Igen, itt leginkább a szereplők gondolkodása érintett meg, hogy miként dolgozza fel Delia azt, hogy rajongva szeretett édesapja elrabolta, és huszonnyolc éven át hazudott neki? Hogyan éli meg Andrew, hogy ki kell bújnia a szerepéből, és visszatáncolni oda, ahol egykor kezdte? Mit reagál Elise, Delia édesanyja, hogy majdnem három évtized után újra látja a lányát? Mit érez Eric, Delia vőlegénye, aki Andrew ügyvédje lesz, és mit érez Fitz, Delia és Eric gyerekkori barátja, aki szintúgy szerelmes Deliába?
Ahogyan Jodi lefestette az érzelmeket, számomra elképesztő élmény volt, rengeteg színkavalkádot fedeztem fel benne. Örültem, hogy ismét szívfájdítóan hiteles és életszagú, csupán két olyan dolog volt, amit nem bírok elfogadni.
A szerelmi háromszög Delia, Eric és Fitz közt nekem kicsit sok. Akkor is, ha csodálatosan ábrázolta az írónő. Akkor is, ha egyformán imádtam Ericet és Fitzet is, mert mindketten tűzbe ugrottak volna Deliáért és Sophie-ért, valamint erős, intelligens személyek. De mégis túlzásnak vélem, hogy tinédzserkoruk óta elválaszthatatlan barátok, miközben itt-ott kavarnak egymással. Ez az egyetlen, ami szerintem nem ésszerű. Ilyen őszinte barátság aligha létezik, hogy a középpontban levő lány iránti szerelem se rombolhatja szét. Különleges, de mivel a valóéletben nem tudom elképzelni…
A második pedig, hogy néha untam a felesleges sztorikat, például Ruthannt. Kedveltem a karaktert, azonosulni viszont képtelen voltam vele. Örülök is, hogy nincs szemszöge a regényben, a furcsa szokásai biztosan meghosszabbították volna az olvasásom idejét. Az életmódját és felfogását értem, de az utolsó cselekedetét kevésbé. Volt oka rá, de mégis… én nem helyeslem ezt a fajta megoldás-variációt.
Nagyon vártam a tárgyalást, hiszen Jodi mindig ott robbantja a felkészületlenül ért bombát az ügyvéd, az ügyész, az esküdtek, a bíró és a tanúk számára. Ó, és boldogsággal tölt el, hogy úgy zárta le, ahogy én szerettem volna.
Tetszett a történet, és ha nem annyira hamarosan, van még három könyvem Joditól, melyeket a nyár folyamán, vagy valamikor ezer százalék, hogy elolvasok. Elvégre az egyik kedvenc írónőm. (:

Történet: Fordulatos, sokoldalú.

Fogalmazás: Érzelmekben rendkívül gazdag, egyedi stílussal.

Borító: Nagyon szép!

Kedvenc karakter: Delia, Andrew, Eric, Fitz, Sophie, Elise

Ami megragadott: Az érzelmek, gondolatok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése