2014. június 7., szombat

Jenny Han - A nyár, amikor megszépültem

Jenny Han: The summer I turned pretty - A nyár, amikor megszépültem
Oldalszám: 255
Kiadás éve: 2014
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordította: Tóth István

Ahogy beköszönt a nyár, Belly maga mögött hagyja az iskolai életét, és Cousins Beachre menekül, oda, ahol élete minden eddigi nyarát töltötte. A nyaralóban nemcsak otthon érzi magát, távol az otthontól, de a számára legkedvesebb emberek veszik körül: Susannah, édesanyja legjobb barátnője a fiaival, Conraddal és Jeremiah-val. Belly azóta üldözi a szerelmével Conradot, amióta az eszét tudja, de mindennél jobban reménykedik abban, hogy ez a nyár más lesz, mint a többi. Bár megjelenik egy új srác, Cam, aki egy kicsit elvonja a figyelmét, és Conrad testvére, Jeremiah is sóvárgó pillantásokat vet rá, Belly szíve már Conradé. Vajon a fiú is neki szánja az övét? Tényleg olyan nyár áll előttük, amely mindent megváltoztat?

El kellett töprengenem azon, hogy mit írjak a könyvről. A történetet nagyon megszerettem, a karakterek viszont nyúzták az idegeimet.
A piros pontot előre megadtam neki, mivel a nyárról szól. Belly némileg hasonlít rám, mindkettőnk szíve nyáron kel életre, a télnek nem igazán látjuk a pozitív oldalát. A sztorihoz hozzátartozik az is, hogy én nyáron érzem szépnek és szabadabbnak magam. Télen ugyanis kiszárad a bőröm, több rétegnyi kényelmetlen ruhával küszködhetek, de a nyárnak hála búcsút intek ezeknek.
Ami elszomorított, az a könyv rövidsége. Nem tudom, ki hogy van vele, csak nekem rítt le erről az, hogy olyan rövid, akár a nyár…? Hamar kiolvastam, fogytak a fejezetek, pörgött a történet, és el is múlt a nyár. Lehangoló volt, én sokkal tovább is elviseltem volna. Akkor talán a karakterek is jobban kibontakozhatnának
A borítóra muszáj kitérnem; szörnyű lett! :D A fehér háttér és a cím az egyetlen, ami jól sikerült. Tetszik, hogy a „pretty” szócskát kulcsfontosságúként emelik ki, a modellek viszont… hát… szerintem senki nem így képzeli el a szereplőket. Az egyik srácot kitakarja a napfény, a másik meg mintha be lenne szívva. :D
A helyszínt eltalálta az írónő, pont nekem való! Belly aranyos lány, rendkívül könnyeddé varázsolta az írásmódot, hogy az ő szemszögébe nyertünk betekintést.
Stevent inkább el sem indítom a szimpátiaszavazáson. :D Nekem is van egy bátyám, és akármilyen hangosan ordibálunk időnként egymással, nem viselkedünk így, mint Steven Bellyvel. Sütött a sorokból, hogy Belly kissé tehetetlennek érzi magát a lekezelő és félig-meddig gonosz bátyja mellett.
Conrad menjen a francba! Nincs benne semmi szeretetreméltó! Duzzog, elzárkózik és játssza a tökéletest, miközben az emberségről van mit tanulnia. Egyedül az utolsó fejezetben csikartam ki magamból valami együttérzést iránta, de az is inkább a sajnálat felé hajlott.
Jeremiah rendes, kedves srác, elismerem. Igyekeztem maximálisan kedvelni, mégsem lett a kedvenc karakterem. Fogalmam sincs igazából, hogy miért.
Cam, főhősnőnk új barátja, akivel az első komolyabb kapcsolatot élheti át, FELESLEGES! Jeremiah-t simán belökhették volna a helyére, egyedül a Cam Cameron vicc tetszett vele kapcsolatban. Amúgy borzasztóan unalmas gyerek.
Belly „legjobb barátnője” Taylor finoman fogalmazva egy ribizli! Én biztos, hogy lapáttal dobnám ki az életemből. Kavarja a szart, a stílusa negédes és hosszú ideig egyáltalán nem elviselhető.
Belly anyukája picit olyan, mint Fee a Tövismadarakból. Álarcot hord, amelynek segítségével mindent eltűr, de valójában sok dolog nyomasztja a lelkét.
Az egyetlen, akit teljes szívemből szerettem, ő Susannah! Példamutató, hogy milyen szeretettel ruházza fel a körülötte lévőket.
Kár, hogy általában azok szenvednek a legtöbbet, akik a kedvenceim. :(

Nos, összegezve nagyon a szívemhez nőtt a történet, az írónő szépen vezetett körbe minket, és ha Conrad vagy Jeremiah jobban a kegyeimbe férkőznek a későbbiekben, a véleményem is rajongástól túlfűtöttebb lesz. :D

Történet: Elragadóan bájos.

Fogalmazás: Könnyed, légies.

Borító: Távol áll tőlem... és azt hiszem, a szereplőktől is.

Kedvenc karakter: Susannah, Belly

Ami megragadott: A kellemes hangulat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése