2014. augusztus 18., hétfő

Colleen Houck - A tigris átka

Colleen Houck - A tigris átka
Oldalszám: 534
Kiadás éve: 2012
Kiadó: Könyvmolyképző
Fordította: Pásztor Judit

Szenvedély. Sors. Hűség.
Kockáztatnád mindezt azért, hogy megváltoztasd a végzeted?

Amikor Kelsey Hayes azon gondolkodott, vajon mit fog csinálni ezen a nyáron, álmában sem jutott volna eszébe, hogy egy háromszáz éves indiai átkot próbál majd megtörni. Egy rejtélyes fehér tigrissel, akit Rennek hívnak. A világ túlsó felén.
Pedig pontosan ez az, ami történt.
Szembeszállva sötét erőkkel, bűvös mágiával és misztikus világokkal, ahol semmi sem az, aminek látszik, Kelsey mindent kockára tesz, hogy megfejtsen egy ősi próféciát, amely örökre megtörheti az átkot.
A tigris átka egy epikus fantasztikus-romantikus sorozat feszült. izgalmas első kötete, egy olyan élmény, amiből még többet akarsz.


A történet E/1-ben vetíti elénk Kelsey gondolatait. A szülei meghaltak, nevelőcsaláddal él, akikkel remekül kijön, mindenben támogatják a lányt. A főiskolára készülvén álláslehetőséget kap egy cirkuszban, ott találkozik a babonázóan kék szemű, hófehér bundás Dhirennel. Nagyon különleges, szelíd tigris, hamar a bűvkörébe vonja Kelseyt, aki képtelen legyőzni a kíváncsiságát, és közeledni kezd hozzá. Rennek nevezi el, fokozatosan egyre erősebb barátságot kialakítva. Eleinte csak "beszélget" vele, később megkockáztatja simogatni is. Szerencsére Ren igazán megértő, nyugodt tigrisnek bizonyul, könnyű megtalálni vele a közös hangot, ráadásul mintha érdekelné Kelsey mondandója, és feltöltődne a lány mellett. Nemsokára vissza kívánják vinni Indiába, és Kelseyt kérik meg, hogy jöjjön ő is gondozni a nagymacskát. Az út persze nem úgy sül el, ahogy a főhősnőnk eredetileg hitte volna, hirtelen kiderül a valódi ok, amiért kezdetét vette ez az indiai kaland. :)

Elsősorban azért esett erre a könyvre a választásom, mert már régóta áhítoztam valami friss, üdítő, de egyedi és egzotikus utazásra, varázslatos múltszázadi sztorikra és misztikus eszközökre. Külön növelte az érdeklődésemet, hogy Budapesten az állatkertben lenyűgözve figyeltem a tigriseket, ha rajtam múlt volna, reggelig bámultam volna ezeket a méltóságteljes, csodálatra méltó állatokat! Valami megmagyarázhatatlan rajongás vonzott feléjük, így a könyv is igazán passzolt a jelenlegi hangulatomhoz.

Az írásmód rendkívül választékos, sodró, élvezetes, könnyűvé teszi az azonosulást India világával, de ne feledkezzünk meg arról, hogy a történet Oregonban, a cirkuszban indul el. Az elején talán nem is olyan lényeges, pedig dehogynem! A kezdő lökés mindig fontos, és bár itt érdekfeszítően haladtak az események, túl gyors volt a tempó! Szélsebesen bevezetett az írónő a cirkusz körülményeibe, kissé összecsapottnak és kiaknázatlannak éreztem. De "oda se neki", annyira magával ragadott a cselekmény, hogy inkább Indiának szenteltem a figyelmemet.
Maga a történet eredeti, és végig őriz valami finom, de energikus rejtélyt, ami ösztönösen további olvasásra készteti az embert. Imádtam Indiában kószálni, a dzsungelben osonni, és az csak rátett egy lapáttal, hogy éppen egy ilyen tigrises regényre vágytam!
Az átok körül keringő feszültség nem nyomta el a romantikus szálat, aranyos, szívmelengető módon bontakozott ki Ren és Kelsey kapcsolata. Bárki szívesen lenne Kelsey helyébe én igen :)), melyikünk ne imádná az udvarias, szenvedélyes, állati jóképű Rent? Bevallom, értékelem a srác türelmét és odaadását, kíváncsi vagyok, hogy fogja elviselni Kelseyt a második részben. Jöjjön is a negatív pont, a főhősnő viselkedése kritikán aluli! Sokáig semmi bajom nem volt vele, bírtam az empatikusságát, a lelkességét és a szarkazmusát, azonban amit a végére érve művelt Rennel, azt simán lehetne zsinóron rángatásnak titulálni! A pálfordulás számomra érthetetlen, mindaddig vagány, belevaló csajszinak ismertem meg, majd hirtelen átváltozik egy nyavalygó, önbizalomhiányban szenvedő csitrivé! Hogy hívják ezt? FELESLEGES DRÁMA!
Ren öccse, Kishan, a fekete tigris azonnal kedvenc lett, gyorsan érzékelni nála valami csábító lobbanékonyságot, amit nem engedhettem csak úgy el. :)) Valódi gazember, egykettőre levett a lábamról. :D
Mr. Kadamhoz őszinte gratuláció és tisztelet, amiért látszólag a legnagyobb együttérzéssel és rajongással viseltetik Kelsey iránt, habár én az ő helyében már végigszántottam volna a körmeimmel az arcbőrömet… Mindegy, nem vagyunk egyformák!

Mindent összevetve nagyon-nagyon tetszett a regény, a kalandozások, kutatások, izgalmak majdnem elfeledtették az apró hibákat! Az első rész lezárása picit függővéges is, tehát annyit hozzáfűznék még: ide a következő részt!

Történet: Egyedi, különleges hangulatú, leginkább a projekttel kapcsolatos tevékenységek tartják fenn a pörgést, de a szerelmi szál is hangsúlyt kap.

Fogalmazás: Dinamikus, gyönyörű szóhasználattal!

Borító: Direkt azért raktam ki a kék szemű tigrises gifet, hogy mutassam, Rennek nem zöld a szeme! És Kelsey is barna hajú, barna szemű...

Kedvenc karakter: Kishan, Ren, Mr. Kadam

Ami megragadott: Ren és Kishan. :) Imádom őket!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése